24. hodinový maraton je "královská" disciplína, pokud jde o závody fichtlů.
Pojďme se podívat, kdy tento závod vznikl a na jakých místech se jel.

(pro více informací klikněte na název závodu)


2006 - 2007
Fichtlmánia Čistá u Horek
Závod vznikl díky hasičům z Čisté u Horek v malé obci v podkrkonoší. Trať vedla polními cestami a lesem.


2009 - 2013
Fichtlmánia Nová Paka
Stejní organizátoři (z Čisté u Horek) našli pro závod nové místo ve Štikovské rokli, zde závod dostal zcela jiný rozměr.


2014 - 2020
Fichtl mazec Dolní Bousov
Závod se pod novým organizačním týmem přesunul na motokrosovou trať v Dolním Bousově.
Aktualizujte stránku
Poslední změna: 21.08.2022
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Oficiální web
Diskuse o závodu
Ukázat na mapě
Kontakt:     tel. 723 173 145 - tel. 603 330 168 -  fichtl@motocrosscup.cz
Název závodu:     Fichtl mazec - 24 hodin
Oficiální web závodu:     fichtl.motocrosscup.cz
Systém závodu:     24 hodinový maraton
Termín závodu:     zatím není stanoven
Obec:     Dolní Bousov
Okres:     Mladá Boleslav
Kraj:     Středočeský kraj
Trať:     motokrosová trať + louka
Způsob přihlášení:     je nutno se do závodu předem přihlásit
Startovné:     3900 Kč za tým (1. kolo přihl.) - 4200 Kč za tým (2. kolo přihl.)
Věk závodníků:     min. 13 let !
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa 50 Originál  -  Jawa 50 Speciál
Terénní vytrvalostní závod pionýrů na 24 hodin pro čtyřčlenné posádky
Složení týmu:     max. 5 lidí
Podrobné informace a pravidla najdete na
fichtl.motocrosscup.cz

Facebooková profil pořadatelů
www.facebook.com/fichtl24
Plánek trati z roku 2019.
12.7. 2014
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
5. galerie
6. galerie
video
Ukázat na mapě
26.6. 2015
galerie
2. galerie
video
2. video
3. galerie
4. galerie
Trať si prohlédněte na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
3. video
5. galerie
4. video
Aktualizujte stránku
24.6. 2016 (1)
galerie
video
2. galerie
3. galerie
4. galerie
5. galerie
6. galerie
23.6. 2017 (1)
galerie
video
2. galerie
2. video
3. video
3. galerie
4. galerie
4. video
5. video
Jezdci do 18 let jen se souhlasem
zákonného zástupce, který musí být
po celou dobu konání přítomen.
22.6. 2018 (1)
galerie
2. galerie
3. galerie
5. galerie
video
2. video
6. galerie
7. galerie
Start závodu:     15:30 h
28.6. 2019 (1)
Délka trati:     cca 3,9 km (údaj z roku 2019)
video
galerie
2. galerie
4. galerie
5. galerie
6. galerie
2. video
3. video
4. video
28.6. 2019 (2)
3. video
4. video
22.6. 2018 (2)
5. video
6. video
7. video
6. video
23.6. 2017 (2)
24.6. 2016 (2)
2. video
3. video
4. video
5. video
6. video
7. video
8. video
5. video
reportáž
4. galerie
8. galerie
reportáž
Fichtl MAZEC 24 hodin 2017
Fichtl MAZEC 24 hodin 2018 |official video|

Závod v roce 2019 zaznamenali reportéři ČT do pořadu Svět motorů
Deseti minutovou reportáž můžete zhlédnout na webu České televize
Krátkou reportáž z roku 2018 odvysílala Česká televize v pořadu Svět motorů.
Můžete ji zhlédnout na webu České televize. Reportáž začíná v čase 7min 37s.

Fichtl MAZEC klepe na dveře - článek na serveru motolevel.com (27.8.2021)

Dvakrát mistrem nejtěžšího závodu na fichtlech - rozhovor z Davidem Verebným (21.12.2018)

Nejtěžší závod Fichtl Mazec 24 hodin se jel v Dolním Bousově - několik vět ze čtyřiadvacítky v roce 2017
3. galerie
novinky
informace
trať
galerie
TV reportáže
články
Plánek trati z roku 2017.
Trať (2019) byla dlouhá 3,9 km a její převýšení bylo 32 m.

Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
Přesné umístění trat
i ZDE

"čtyřiadvacítky"
Převýšení:     32 m (247 - 279 m.n.m)
6. video

zajímavosti
V roce 2019 odstartovalo závod 109 týmů. Na mapce si můžete prohlédnout z jakých částí republik proběhla registrace.
21.08.2022 - vložen odkaz na třetí galerii z roku 2022 (níže na této stránce)

28.06.2022
- byly zveřejněny výsledky z roku 2022 (odkaz v horním menu)



Nejtěžší a bohužel počasím zkrácený devátý ročník
Každoroční hodnocení naším pohledem nemůžeme začít ničím jiným než poděkováním vám týmům, jak jste zabojovali a celou situaci pochopili. Rekordních 120 týmů dorazilo do Dolního Bousova na dovolíme si říct nejlépe připravenou a zajímavou trať. Přívalové deště, které přišly přesně se startem závodu nám bohužel náš závod hodně poznamenaly, ale i tak jsme se nevzdali a po sobotním restartu zažili možná nejtěžší hodiny závodu v historii.

Ale začneme pěkně popořádku. Už ve středu, kdy jsme v tropických teplech chystali vyprahlou trať jsme s obavami sledovali předpověď počasí. Očekávali jsme bouřky a doufali jen v krátké přepršky. Velmi vážně jsme zvažovali posunutí startu závodu, ale bohužel desítky nasmlouvaných dodavatelů služeb se nepovedlo hromadně v takto krátkém časovém horizontu přebookovat. Ve čtvrtek už začaly za dalšího teplého odpoledne a podvečeru najíždět týmy, depo se plnilo a všichni se těšili na páteční start. Nakonec se téměř všechna vyznačená depa na závodišti Rachvala zaplnila a po přejímkách, zaváděcím kole a tréninku jsme se seřadili na startu. Neskutečná atmosféra.

A pak to začalo. Je až neuvěřitelný, že přesně v průběhu startovací procedury se přihnal první mrak a pan starosta Dolního Bousova zahájil závod už v provazech vody. Bohužel většině týmů se nepovedlo na promáčené trati odjet ani jedno kolo. Déšť neustával a do soboty spadlo okolo 50 milimetrů. Závod byl zastaven do sobotních 7:00, kdy mělo padnout rozhodnutí. To nebylo v žádném případě jednoduchý a vždy se najdou týmy, které by rozhodly jinak. Na 9:00 byla připravena výrazně zkrácená a neskutečně náročná trať a nový start závodu, z bezpečnostních důvodů za čtyřkolkou. Jste neskuteční bojovníci a každý tým, který zkusil obkroužit alespoň nějaké to kolo si zaslouží obdiv. Rozhodně ale chápeme i ty týmy, které se rozhodly neodstartovat.

Bylo to dlouhých téměř sedm a půl hodiny boje s blátem, ale zároveň úžasné úsilí kroužit, každou chvíli čistit fichtla od nánosů bláta a radovat se z každého kola. Nejlepší tým a vítězové 9. ročníku L.K. Košice Racing team v kategorii speciál zvládli 80 kol, vítězové kategorie originál Škaly kol 45. Každý jezdec si téměř jistě sáhl na dno svých fyzických možností, odstrkováním, tlačením a všemi možnostmi udržet stroj v pohybu. Neskutečně zajímavý boj byl o první až třetí místo v kategorii originál, pořadí se neustále měnilo a i tak si týmy navzájem půjčovali díly a pomáhaly si – i o tom náš závod je! Nakonec 33 týmů projelo pod šachovnicovou vlajkou a 64 týmů obkroužilo alespoň jedno kolo.

Děkujeme AMKDB za letošní super spolupráci a pronajmutí celého areálu, děkujeme našemu parťákovi a hlavnímu partnerovi pivovaru Svijany. Díky společnosti Trevos, a.s. za ceny, týmu Pepy Hubálovského za skvělé občerstvení, zdravotníkům za jejich dozor a časomíře za dobrou spolupráci. Díky Hoofina FOTO za oficiální fotky, na které se můžete těšit co nevidět. Pavlu Horákovi a MOTOLEVEL.COM dík za mediální partnerství. A v neposlední řadě bychom s Pěndou rádi poděkovali našemu týmu, jste nejlepší!

Byl to smolný ročník na počasí, asi to muselo jednou přijít, věřte, že nás jako pořadatele to neskutečně štve a mrzí. Ale něčemu tady u nás na zemi poručit neumíme. Věříme, že jste si i tak 9. ročník alespoň trochu užili, týdny předem jste se potkávali s kamarády v garážích po celé České republice a na Slovensku, v Bousově se potkali s dalšími týmy, popovídali si, zaplavali v blátě, vymýšleli blbosti první kategorie a nakonec i bojovali na trati. Díky vám za to. My se budeme těšit s jubilejním desátým ročníkem a věříme, že u toho budete s námi!
Za celý realizační tým, Láďa
18.9. 2020 (2)
18.9. 2020 (1)
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
5. galerie
6. galerie
7. galerie
video
2. video
3. video
4. video
5. video
6. video
7. video
17.9. 2021 (1)
17.9. 2021 (2)
3. video
4. video
5. video
6. video
galerie
2. galerie
3. galerie
video
2. video
4. galerie
5. galerie
6. galerie
7. galerie
8. galerie
Příští závod bude pravděpodobně
v červnu 2023
24.6. 2022
galerie
video
2. video
2. galerie
3. galerie