NAVRCHOLU.cz
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Ukázat na mapě
Pořadatel - kontakt:     tel.  725 366 038
Startovní čísla:     musí být přidělána vepředu a na boku motocyklu
Součást seriálu závodů:     Těrlický pohár 2018
Systém závodu:     3x 10minut + 2kola
Termín závodu:     8.9. 2018
AMK Frýdek-Místek - kontakt:     amkfm@seznam.cz
Obec:     Hradiště
Okres:     Karvinná
Kraj:     Moravskoslezský
Trať:     louka + polní cesty
Délka trati:     cca 700m
Způsob přihlášení:     na místě v den závodu  / možno předem
Přejímka závodníků:     8:30 - 9:30 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Klasik  -  Jawa50 Speciál
Ukázat na mapě
Fechtl cup Hradiště
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
pravidla
galerie
23.6. 2012
video
3. galerie
galerie
2. galerie
6.7. 2013
video
2. video
11.8. 2012
galerie
5.7. 2014
galerie
video
6.9. 2014
galerie
Trať si prohlédněte na VIDEU
Máte-li nějaké galerie či videa ze závodu, napište mi
Poslední změna: 09.07.2018
Aktualizujte stránku
+ kategorie
Ženy,  100Kg+,  50let+
4.7. 2015
video
novinky
Aktualizujte stránku
2.7. 2016
galerie
09.07.2018 - vložena galerie ze 7.7.2018 (dole na této stránce)
8.7. 2017
galerie
2.9. 2017
galerie
Web seriálu:     terlicko.cz
Do konečného pořadí jsou
započteny dvě lepší jízdy. Při
rovnosti bodů rozhoduje 3. jízda
seriál 7. závodů
Kozlovice,  2x Těrlicko. Sedliště,
2x HradištěPaskov
Oficiální web
nebo 300 Kč pro start ve dvou
kategoriích.
Jezdci do 15 let startují zdarma.
Jednotné podmínky účasti na závodech Těrlického poháru v roce 2018   (soubor ke stažení zde)


TECHNICKÁ PRAVIDLA:


Fichtl - KLASIK
Motocykl Jawa Pionýr 550, 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, Stadion S11 a S22, Jaweta 551 nebo Babeta 207 a 210 tak, jak byl originálně vyráběn do roku 1990.

Motor: musí být původní konstrukce bez jakékoliv vizuální změny. Je zakázáno upravování a zvětšování hlavy, navařování žeber a musí být použito originální kontaktní zapalování. Na ojnici lze použít jehlové ložisko na pístním čepu, kliková hřídel bez úprav. Je zakázáno zkracování pístu a válce. Převodové ústrojí musí být původní, včetně rozety a primárního řetězového převodu (14 zubů), pastorek na sekundárním převodu - libovolný. Lze přehodit kolečka mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Spojka a karburátor musí být původního typu, včetně připojení na válec motoru a originálního vzduchového filtru /vnitřek filtru libovolný/, který může být spojen s karburátorem pomocí pryžového vlnovce z Mustanga. U karburátoru je povoleno používat libovolné trysky. Výfuk musí mít originální obal, vnitřky mohou být vykuchány, nikoliv však upravovány, či přidávány další díly. Maximální průměr vrtání 40mm, zdvih pístu 38 mm. Minimální vzdálenost horní hrany výfukového kanálu od horní úvrati je 29mm.

Rám: je zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Dále musí být zachováno uložení řadičky a velikosti kol. Povolenou úpravou rámu je výztuha mezi krkem a nádrží a sklopných stupaček na originálním kříži pro zvýšení bezpečnosti, odstrojení jakékoliv části motocyklu nemající vliv na bezpečnost jízdy (světlo, plechy, stojan atd.) a možnost použití terénních pneumatik. Kryt řetězu nemusí být namontován. Zadní teleskopy mohou být i novější konstrukce, ale v původním uchycení na rámu. Přední originální vidlice může být vyztužená. Brzdy bez úprav. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit. Nádrž libovolná.

Třída klasik bude podrobená kontrole originálního provedení dle následujících pravidel:
Po dojetí 3. Rozjížďky se odstaví prvních 6 strojů na pořadatelem určené odstavné místo (při rozpravě uvědomí pořadatel jezdce, kde se odstavné místo nachází). V případě že jezdec nebude startovat ve 3. Rozjížďce a v obou dvou předchozích jízdách se umístil do 3. místa, musí před zahájením 3. rozjížďky uvědomit pořadatele o faktu, že nebude startovat a umístí svůj stroj na odstavné místo, neučiní-li tak hrozí mu diskvalifikace.

Předmětem kontroly originálního provedení bude nejprve kontrola převodu (točením zadního kola), poté jezdec popř. člen závodního týmu demontuje válec motoru (karburátor zůstává na válci).
Měřit se bude:
- hrana sacího a výfukového kanálu
- délka válce
- délka pístu
- průměr difuzoru

V případě extrémních podmínek (počasí, bláto), může pořadatel zrušit technickou kontrolu, systém protestů ovšem zůstává platný.

Jury: Při kontrole originálního provedení musí být přítomen pořadatel závodů popř. jeho zástupce a aspoň jeden technický komisař Těrlického poháru. Kontrola strojů je neveřejná. Techničtí komisaři Těrlického poháru pro rok 2018 jsou: Lumír Čajka, Petr Klosík, Petr Šimon, Ladislav Studený



Fichtl - SPECIÁL
Motor: minimálně blok motoru a válec musí pocházet z Jawy 50, rozteč šroubů 44×38 mm, povolen válec s vložkou z Jawy 50 (ne Nikasil), navařená žebra povolena (ne odlitek), povolen max. 8. výbrus válce (tj. 40,00 mm), libovolný typ pístu při zdvihu 38 mm; libovolný karburátor, povoleny jsou klapky, šoupátka aj. rozvodový systém; libovolný vzduchový filtr, libovolné zapalování - může být bezkontaktní, výfuk může být jakýkoliv.

Libovolná tří rychlostní převodovka se 3 páry ozubených kol, není povoleno blokování více rychlostních převodovek, spojka libovolná.

Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.

Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.



Třída Ženy, třída 100kg+ (přes cent) a třída 50roků+ (senior)
Startuje pouze na strojích třídy Klasik.

Hmotnost jezdce pro kategorii 100+ bude vážena při registraci - do hmotnosti se počítá pouze živá váha ve spodním prádle. NEPOVOLUJÍ SE VÝJIMKY, VÁŽÍ SE ZA KAŽDÉHO POČASÍ

Minimální počet závodníků pro závod a zápis bodů do Těrlického poháru jsou 2 jezdci. Jezdec musí ujet minimálně jedno kolo ve dvou rozjížďkách.




OSTATNÍ PRAVIDLA:

1. Každý účastník závodu spadá pod pravomoc organizátora a ředitele závodu a musí se řídit jejich pokyny. Každý účastník vstupuje do závodu na vlastní nebezpečí a zříká se nároku na náhradu škody, která by mu mohla vzniknout v souvislosti se závodem.

2. Závodu se může zúčastnit pouze jezdec, který je zcela způsobilý fyzicky i duševně kontrolovat a ovládat svůj stroj s ohledem na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků závodu a není pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.

3. Věk závodníků není nijak omezen. Závodníky mladší 18 let přihlašuje jeho zákonný zástupce, který musí mít nad ním dozor po celou dobu závodu.

4. Závodníci nemusí být držiteli řidičského průkazu a stroj nemusí mít osvědčení o registraci vozidla - jede se na uzavřené trati mimo silniční provoz.

5. K povinné výstroji jezdců patří: triko nebo dres s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, pevná obuv nad kotníky, rukavice, ochranné brýle a homologovaná motocyklová přilba. Doporučen je bederní pás, chrániče holení, loktů a páteře.

6. Startovní čísla přiděluje pořadatel a musí být připevněná na motocyklu vepředu a na obou bocích - bílá tabulka o min. rozměrech 20×20 cm s černými číslicemi 15×5 cm. Účastníci seriálu mají maximálně dvouciferná čísla přidělená na celou sezónu. Pokud nebude dodrženo umístění a rozměr startovních čísel, nebude brán zřetel na pozdější reklamace při umístění v rozjížďkách.

7. Závod se uskuteční za každého počasí, pokud pořadatel nerozhodne jinak!

8. Cizí pomoc v průběhu závodu je povolena pouze na pokyn traťového komisaře pro zachování bezpečnosti.

9. Při účasti více než 15 účastníků v jednotlivých kategoriích si pořadatel vyhrazuje právo na změnu systému rozjížděk. A to na kvalifikaci lichých a sudých startovních čísel a opravnou rozjížďku. Do finále postupuje prvních 5 jezdců z každé rozjížďky.

10. Závody ve všech kategoriích jsou vypsány na 3 rozjížďky, každá na 10 min. + 2 kola. Do konečného hodnocení závodu se jezdci započítávají výsledky dvou lepších rozjížděk. Při rovnosti bodů rozhoduje umístění ve třetí rozjížďce.

11. Klasifikován bude jezdec, který absolvoval celý závod na jednom stroji, výměna motoru nebo celého stroje není povolena.

12. Hodnocení výsledků do Těrlického poháru 2017 se provádí jen pro kategorie, ve kterých budou přihlášeni a odstartují minimálně tři jezdci.

13. Přihlásit se lze předem (e-mailem nebo telefonicky) nebo na místě v den závodu.

14. Startovné každého přihlášeného jezdce ve výši 200,- Kč pro jednu kategorii nebo 300,- Kč pro dvě kategorie je splatné na místě v den konání závodu. Jezdci do 15 let startují zdarma.

15. Doporučený časový harmonogram závodu:  

8:30 - 9:30 - prezence a přejímka
9:30 - 10:00 - volný trénink
10:05 - rozprava
10:15 - start 1. Rozjížďky Klasik
10:45 - start 1. Rozjížďky Speciál a Open
11:15 - start 1. Rozjížďky Ženy a 100+
11:45 - start 2. Rozjížďky Klasik
12:15 - start 2. Rozjížďky Speciál a Open
12:45 - start 2. Rozjížďky Ženy a 100+
13:15 - 13:45 - polední přestávka (možno zařadit jízdu super junior!)
13:45 - start 3. Rozjížďky Klasik
14:15 - start 3. Rozjížďky Speciál a Open
14:45 - start 3. Rozjížďky Ženy a 100+
Technická kontrola a řešení eventuálních protestů
15:15 - 15:45 - vyhlášení výsledků


16. Účast závodníků na rozpravě je povinná.

17. V místě konání závodu bude zajištěno občerstvení, odborné lékařské ošetření a sanitka.

18. Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce třetí rozjížďky. Jezdec, který protest podává, složí 500,- Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (válec, převody, rám, výměna stroje, výměna motoru, nesportovní chování). Rozebírání stroje (demontáž hlavy válce a válce) provádí vlastník stroje nebo jezdec sám. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Protest řeší technická komise ve složení: zástupce pořadatele, technický komisař, protestující a protestovaný v uzavřeném prostoru a bez dalších účastníků!

19. Pořadatel každého závodu seriálu si vyhrazuje právo drobných úprav těchto propozic podle aktuálních podmínek na místě konání závodu, o kterých bude závodníky informovat při rozpravě.

20. Do konečného hodnocení Těrlického poháru se škrtají 2 nejhorší výsledky z jednotlivých závodů seriálu při odjetí minimálně 7 závodů. V případě odjetí maximálně 6 závodů se škrtá jen jeden výsledek. Při rovnosti bodů rozhoduje výsledek posledního závodu.

Tabulka hodnocení jednotlivých závodů:
1. místo 30 bodů
2. místo 25 bodů
3. místo 20 bodů
4. místo 16 bodů
5. místo 12 bodů
6. místo 9 bodů
7. místo 6 bodů
8. místo 4 body
9. místo 2 body
10. místo 1 bod


21. Kalendář závodů Těrlického poháru 2018:

Kozlovice - sobota 12.5.2017
Těrlicko (velké) - sobota 26.5.2018
Hradiště - sobota 7. 7. 2018
Těrlicko (malé) - sobota 4.8.2018
Sedliště - sobota 25.8.2018
Hradiště - sobota 8. 9. 2018
Paskov - sobota 22. 9. 2018
Vyhlášení výsledků - pátek 5.10.2018


JEZDEC - ÚČASTNÍK ZÁVODU, KTERÝ:
- NEDODRŽÍ NĚKTERÝ Z BODŮ PROPOZIC,
- BUDE OHROŽOVAT NEBEZPEČNOU JÍZDOU OSTATNÍ ÚČASTNÍKY ZÁVODU,
- HRUBÝM ZPŮSOBEM PORUŠÍ PRAVIDLA FAIR PLAY,
- ZKRÁTÍ SI TRAŤ,
BUDE VYLOUČEN ZE ZÁVODU BEZ NÁHRADY.


Tato pravidla jsou zpracována na základě schůzky účastníků v Těrlicku dne 1. února 2018.  
(soubor ke stažení zde)
7.7. 2018
galerie