NAVRCHOLU.cz
Fichtl cup Knínice
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Kontakt:     tel: 775 241 566  -  725 708 739  -  mates.smahel88@seznam.cz
Startovní čísla:     budou rozdána pořadatelem
Systém závodu:     2x 10minut + 1kolo

Ročník:     2.
Termín závodu:     zatím není stanoven
Obec:     Knínice
Okres:     Jihlava
Kraj:     Vysočina
Trať:     trať na poli
Způsob přihlášení:     na místě v den závodu
Přejímka závodníků:     9:00 - 11:00 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Speciál  -  Jawa50 Vořežplech  -  Jawa50 Klasik
Ukázat na mapě
POVINNÁ VÝSTROJ:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty




TECHNICKÁ PRAVIDLA:


Jawa50 KLASIK

Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
Maximální povolený objem motoru odpovídá 8  max .výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm

Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, možnost použití výztuhy. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Kola origo, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky 16 palcu  mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány.

Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Může být použito bezkontaktní zapalování.

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů). Primární převod origo!!

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a jiným filtrem

Výfuk:
Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány.ne nijak upravovány a zkracovány



Jawa50 VOŘEŽPLECH
Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm.

Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně zakázáno měnit pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo.. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu.Válec je možné zkrátit. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování

Převodové ústrojí:
Převodovka 3 kvaltová, mohou být změněny poměry jednotlivých kvaltů. Spojka může byt na šrouby, zejména počet lamel a pružin musí zachován. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku



Jawa50 SPECIÁL
Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.

Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná, návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a zdvihu viz. výše jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru. Zapalování může být libovolné.

Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundární řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
Poslední změna: 07.10.2019
Aktualizujte stránku
05.10.2019 - proběhl závod
Aktualizujte stránku
Ukázat na mapě
Délka trati:     cca 700 m
novinky
pravidla
plakát 2019
Jezdci mladší 18. let jen s
podpisem zákonného zástupce.
Start závodu:     13:00 h
Závod proběhl 5.10.2019