Trať si prohlédněte na VIDEU
Přesné umístění trati ZDE
+ kategorie Děti do 14let a Pitbike
Fichtl cup Miřetice
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr na 45 minut
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Ukázat na mapě
Telefon:     721 354 447
Startovní čísla:     budou rozdána látková čísla pořadatelem
Systém závodu:     1x 45 minut
Termín závodu:   zatím není stanoven
E-mail:    Joseph.J@seznam.cz  -  jawakrosmiretice@seznam.cz
Obec:     Miřetice
Leží:     u Vlašimi
Okres:     Benešov
Trať:     trať na louce
Délka trati:     1120 m
Způsob přihlášení:     předem přes internet / možno přímo na místě
Přejímka závodníků:     7:00 - 9:30 h
Startovné:     200Kč + 500Kč záloha na čip
Věk závodníků:     žádné věkové omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Speciál  -  Jawa50 Série  -  Jawa50 Klasik
Ukázat na mapě
PODMÍNKY ZÁVODU:
Zákaz používání hřebů, šroubů v pneu a jiných podobných úprav pneu.

Povinnost použití: ochranné přilby, rukavic, ochranné brýle, pevná obuv, dres nebo triko s dlouhým rukávem, pevné kalhoty.

Funkční brzdový systém, jak přední, tak zadní brzda. Závodník nesmí v žádném případě svou laxností ohrožovat ostatní účastníky závodu.

Všechny ostré hrany na motocyklu budou zabezpečeny tak, aby nikoho neohrozily (návleky stupaček, páčky řídítek s kuličkou na konci, zabezpečené ostré hrany plechařiny a jiných dílů).

Během závodu je možné dotankovat a opravovat stroj. Není možné vyměnit stroj ani jezdce!

Podpisem do startovní listiny závodník stvrzuje, že nebude vymáhat na pořadateli závodu odškodnění, pokud si během závodu způsobí újmu na zdraví.

Závod je možno absolvovat pouze se strojem 50 ccm (max. 8. výbrus) s motorovým základem česko-slovenské výroby do roku výroby 1990.



TECHNICKÁ PRAVIDLA:


Po odjetí závodu se prvních 7 jezdců z každé kategorie dostaví se svým strojem na technickou kontrolu. Pokud jezdec odmítne, bude diskvalifikován. Při technické kontrole po závodě se dostaví do prostoru vyhrazeným organizátorem pouze: jezdec s motocyklem, mechanik s patřičným nýřadím vhodným k rozebrání a kontrole motoru (sundání hlavy válce, karburátoru, zapalování, výfuku).



Kategorie KLASIK

Klikový hřídel:
 Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální délky, je zakázáno jakékoliv odebírání materiálu, ale v horním oku ojnice může být jehlové ložisko. Zákaz používání protizávaží pod primárním kolečkem i pod zapalováním.

Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, jakékoliv vnitřní úpravy v něm jsou zakázány. Hrana výfukového kanálu musí být minimálně 29 mm, hrana přefukových kanálů musí být minimálně 36 mm a hrana sacího kanálu musí být maximálně 67 mm od horní hrany válce. Upravování jakéhokoliv ze zmíněných kanálů je také zakázáno.

Hlava válce: Musí být z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí a spalovací prostor musí zůstat sériový, neupravený.

Píst: Musí být originální, neupravený, neodlehčený, nezkracovaný a musí mít 2 nebo 3 sériové kroužky o síle 2 mm. Jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.

Sání: Filtr vzduchu musí být originální, nesmí z něho být odebráno víčko. Je zakázáno do něj zasahovat jiným způsobem kromě odvrtávání samotného airboxu a odebírání hliníkové trubičky. Originální karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za předpokladu, že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání musí být originál, smí být upraveno pouze začištěním vnějších ostrých hran po odlévání v Povážských strojírnách. Zákaz úpravy zevnitř.

Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody (3 stupně).

Převody a spojka: Primární převod musí zůstat sériový, tj. 14/34 zubů, spojka musí zůstat v originálním stavu s pojistnými ségrovkami na spojkovém koši. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným mezikusem. Počet zubů sekundárního kolečka je libovolný, rozeta originální. Použití vodítka na řetěz je
zakázáno.

Výfuk: Musí být originální, vložka výfuku může být upravena, avšak nesmí být nahrazena (proti) kuželem s výletovou trubičkou. Koleno může být vedeno tak, aby se minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být vedeno pod stupačkou. Průměr kolena musí zůstat beze změny.

Zapalování: Musí být originální JAWA - Pionýr (kladívka). Světelné cívky mohou být odstraněny.

Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze: vzpěra mezi krkem a sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček. Stupačky musí být originální (nesklopné) a zabezpečené ostré hrany (nutné použití manžet, návleků). Rozteč vidlic musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální, jejich uchycení se nesmí měnit. Délka kyvné vidlice se též nesmí měnit. Zákaz používání nově vyrobených náhražek předních vidlic, povolen pouze originální systém tlumení s pružinou. Páčky na řídítkách musí
být zakončeny kuličkou a na koncích řídítek budou záslepky z důvodu bezpečnosti.

Karosování: Musí zůstat originální. Toleruje se odmontované světlo z důvodu bezpečnosti. Plechy budou ukotveny tak, aby neohrozily bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem motocyklu. Sedačka musí být originální včetně jejího umístění. Z důvodu bezpečnosti může být přitažena k rámu stahovací gumou.

Kola: Pouze originálních rozměrů 16", smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.



Kategorie SÉRIE

Klikový hřídel: Musí být originální. Jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný, než 44 mm. Ojnice musí být originální délky, v horním oku může být jehlové ložisko.

Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, nesmí být zkrácený. Rozvod sání a výfuku musí být pístem. Počet sacích a výfukových kanálů je libovolný. Vložka musí být litinová a rozteč šteftů se nesmí měnit.

Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.

Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.

Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou. Průměr difuzoru se smí měnit a úpravy originálního kolínka sání jsou dovoleny pouze odebíráním materiálu z originálního odlitku.

Převodovka: Musí mít pouze 3 rychlostní stupně. Odstupňování může být libovolné.

Převody a spojka: Převodový poměr primárního převodu je libovolný. Spojka musí být hnána řetězem. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným mezikusem. Počet zubů sekundárního kolečka i rozety je libovolný.

Výfuk: Libovolný.

Zapalování: Libovlné.

Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Přední vidlice mohou být libovolné. Zadní tlumiče mohou být také libovolné, musí však zůstat  2 kusy. Kyvná vidlice musí být originálním, její prodloužení smí být provedeno pouze protáhnutím patek zadního kola.

Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak, aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Sedačka může být libovolná.

Kola: Pouze originálních rozměrů 16", smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.



Kategorie SPECIÁL


Klikový hřídel: Jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm.

Válec: Válec: Rozteč svorníků musí být zachována, válec musí vycházet z originálu, chlazení vzduchem.

Hlava válce: Libovolná.

Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.

Sání: Filtr vzduchu i karburátor je libovlný.

Převodovka: Libovolná.

Převody a spojka: Libovolné.

Výfuk: Libovolný

Zapalování: Libovolné.

Kartery: Středové bez vnějších návarků

Rám: Zcela libovolný. Jeho prvky nesmí ohrozit bezpečnost ostatních.

Kola: Libovolná.



Kategorie DĚTI
jezdci do 14 let, jezdci budou rozděleni do dvou kategorií pořadatelem závodu



Kategorie PITBIKE do 140ccm
Dvouventilová hlava, ležatý motor, na válci motoru musí být z výroby čitelně vyznačený obsah motoru (max 140 ccm), velikosti kol 12" - 14"



Kategorie PITBIKE OPEN:
Dvouventilová hlava, ležatý motor, na válci motoru musí být z výroby čitelně vyznačený obsah motoru (nad 140 ccm), velikosti kol 12" - 14"



PŘEJÍMKA:

Při příjezdu do areálu Fichtlcupu dostane každý jezdec papír s požadavky pro danou kategorii. Podle svého uvážení zaškrtne kategorii, do které jeho stroj spadá. Vyplněný papír odevzdá na stanoviště přejímky, kde si ho zapíší a vizuálně zkontrolují stroj, dostane čip a startovní číslo. Po závodě se prvních 7 strojů z každé kategorie podrobně překontroluje, aby nemohlo dojít k jistým nedorozumění. V případě odmítnutí kontroly je závodník diskvalifikován.

V případě nejasností v pravidlech se ozvěte na mail jawakrosmiretice@seznam.cz nebo na tel. 721 354 447.
17.9. 2011
galerie
2. galerie
17.10. 2010
galerie
3. galerie
2. galerie
4. galerie
5. galerie
4.9. 2009
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
19.10. 2008
2. galerie
3. galerie
galerie
video
9.9. 2012
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
video
2. video
15.9. 2013
galerie
2. galerie
3. galerie
4. galerie
5. galerie
video
2. video
28.9. 2014
galerie
video
2. galerie
3. galerie
4. galerie
Délka trati je 1120 metrů, převýšení 12 metrů.

Přesné umístění trat
i ZDE
Trať si můžete prohlédnout na VIDEU
Poslední změna: 20.09.2021
Aktualizujte stránku
20.09.2021 - vloženy odkazy na dvě videa z 12.9.2021 (dole na této stránce)
Aktualizujte stránku
27.9. 2015
galerie
2. galerie
3. galerie
video
4. galerie
25.9. 2016
galerie
video
2. video
2. galerie
24.9. 2017
video
2. video
galerie
Fichtl Cup Miřetice 2012
Ruda - best FICHTL CUP !!!
Ročník:     14.
23.9. 2018
video
2. video
galerie
2. galerie
Převýšení:     12 m (491 - 503 m.n.m)
novinky
pravidla
trať
galerie
22.9. 2019
galerie
video
12.9. 2021
video
2. video
Závod proběhl 12.9.2021.