NAVRCHOLU.cz
Fichtl cup Radonice nad Ohří
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Facebook
TECHNICKÁ PRAVIDLA:

Jawa50 ORIGINÁL
- Čitelné startovní číslo
- Drapáky jsou povoleny
- Závodit mohou stroje pouze typu: Pionýr, Mustang, Pařez
- Sériový motor bez jakýchkoliv úprav (dovoleno použití jednokroužkového pístu a jehlového ložiska na pístním čepu)
- Vrtání válce max. 8. výbrus (tj. 40,00mm), zdvih 44mm, rozteč šteftů originální
- Původní sériová zadní kyvná vidlice včetně tlumičů, sériová přední vidlice bez jakýchkoliv výztuh a úprav, sériová kola a brzdy
- Zapalování může být bezkontaktní


Jawa50 VŘEŽPLECH

- Čitelné startovní číslo
- Drapáky jsou povoleny
- Závodit mohou stroje pouze typu: Pionýr, Mustang, Pařez

Rám a podvozek:
Rám je původní může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou trubkou. Původní nosná trubka od hlaby řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru musí být zachována. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním, či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pružové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné, je zakázán centrální tlumič. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné.
Je povoleno měnit pozici sloupku (krku) řízení v základní rámové trubce (úhel řízení). Krk řízení zůstává původní. Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Zadní kolo musí být zachováno původní, přední kolo může být libovolné. U brzd nemusí být zachován bubnový systém. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí včak být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadícího mechanismu mohou být libovolné. Palivová nádž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Válec musí být původní bez jakýchkoli vnějších úprav (navařováním, frézováním, atd.). Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladících žeber válce. Je povolena úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem (tj. 8 výbrus: vrtání 40mm). Jsou povoleny úpravy a počet přepouštěcích kanálů ve válci a pístu. Je zakázáno změnit systém sání (rozvod pístem). Hlava válce libovolná. Zapalování může být libovolné. Karburátor libovolný.

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zachována 3rychlostní. Spojka může být libovolně upravena, ale jen tak, aby se vešla do původního prostoru. Je povoleno upravovat spojkové víko motoru, ale jen do té míry, aby dotyková plocha ke karterům zůstava zachována. Je povoleno použít jiné převodové poměry primárních i sekundárních řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.


Jawa50 SPECIÁL

- Válec a blok motoru musí pocházet z Jawy50, chlazení vzduchem, navařená žebra povolena, rozteč šteftů hlavy a válce musí být orig. 44x38 mm
- Povolen maximálně 8. výbrus válce (tj. 40,00mm), zdvih musí být orig. 44mm
- Válec smí být zkrácen, ojnice libovolná
- Karburátor libovolný, klapky jsou povolené, hlava válce libovolná, zapalování libovolné - může být bezkontaktní, výfuk libovolný, spojka libovolná
- Převodovka bez omezení počtu rychlostních stupňů
- Ostatní věci jsou povolené
- Funkční brzdy, čitelné startovní číslo


Jawa50 SUPER-SPECIÁL
- Válec i blok můžou být jakkoliv upraveny, chlazení libovolné,
- Vrtání libovolné
- zdvih Libovolný
- Karburátor libovolný, klapky jsou povolené, hlava válce libovolná, zapalování libovolné - může být bezkontaktní, výfuk libovolný, spojka libovolná
- Převodovka bez omezení počtu rychlostních stupňů
- Ostatní věci jsou povolené
- Funkční brzdy, čitelné startovní číslo



POVINNÁ VÝSTROJ:
Každý závodník musí mít přilbu, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv
Poslední změna: 27.08.2020
Aktualizujte stránku
27.08.2020 - vytvořena stránka závodu
Aktualizujte stránku
Telefon:     730 173 292   - 777 046 278
Systém závodu:     2x 15minut + 2kola
Termín závodu:     24.10. 2020
e-mail:     pavel.masat@centrum.cz  -  paja.kladivo@seznam.cz
Obec:     Radonice nad Ohří
Okres:     Louny
Kraj:     Ústecký kraj
Trať:     pole, lesní cesta
Délka trati:     cca 1600 m
Způsob přihlášení:     předem přes e-mail nebo telefonicky
Přejímka závodníků:     8:00 - 10:00 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     žádné věkové omezení
Ukázat na mapě
pavel.masat@centrum.cz
tel. 730 173 292
Startovní čísla:     na strojích musí být tabulky se startovním číslem
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 ORIGINÁL  -  Jawa50 VŘEŽPLECH  -  Jawa 50 SPECIÁL  -  Jawa50 SUPER-SPECIÁL
Převýšení:     0 m (170 m.n.m)
novinky
pravidla
trať
Přibližná podoba trati
Umístění trati ZDE
Ukázat na mapě
+ časovka (kvalifikační jízda)