NAVRCHOLU.cz
Jezdci do 15ti let s doprovodem
zákonného zástupce
Fichtl cup Rodinov
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Kontakt:     tel: 721 292 043  -  kosardavid@seznam.cz
Startovní čísla:     budou rozdána látková / papírová čísla pořadatelem
Systém závodu:     2x 20minut
Termín závodu:     zatím není stanoven
Obec:     Rodinov
Okres:     Pelhřimov
Kraj:     Vysočina
Trať:     trať na poli (strniště)
Délka trati:     cca 1200m
Způsob přihlášení:     přímo na místě v den závodu
Přejímka závodníků:     9:00 - 10:30 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     žádná věková omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Klasik  -  Jawa50 Vořežplech
ukázat na mapě
ukázat na mapě
INFORMACE:
Chtěli bychom všechny závodníky pozvat na 3. závod fichtlů v Rodinově u Kamenice nad Lipou (Vysočina)
Budou zde rozděleny kategorie KLASIK a VOŘEŽPLECH (pravidla viz. níže)
Závod se koná 19.10.2019.
Trať je dlouhá cca 1200m a jezdí se zde především na poli (strniště)
Startovné 200,-
Závodit se bude 2 x 20minut každá kategorie zvlášť.
Technická přejimká do 10:30 a start 1. závodu v 11:00 (podle počtu závodníků).
Řidičák zde není nutný.
Občerstvení zajištěno.
Trať se vyskytuje na okraji vesnice v den závodu bude vyznačeno
Bližší info na: 721 292 043 a
kosardavid@seznam.cz




POVINNÁ VÝSTROJ:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty




TECHNICKÁ PRAVIDLA:


Jawa50 KLASIK

- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8  max .výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm a možno použít 1 kroužkový píst. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.

Motocykl československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno je zakázáno.

Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, bez jakýchkoli změn, povolena výztuha střední rámová . Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení. Přední vidlice může být vyztužená. Kapoty mohou být seříznuté (max. 50% z originálního tvaru), jedná se o přední blatník a podseldový plech. Jeden plech daný z výroby může chybět (např.: prsíčka, maska plech pod sedlem,... ). Osvětlení nemusí být původní, může i chybět. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevněno ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem. Řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu nemusí být originální. Kola,stupačky origo ne jinak upravene, stupačky možno použít sklopné, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky 16 palcu  mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně).

Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Musí být použito původního kontaktního zapalování !!

Převodové ústrojí:

Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu.

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a vzduchovým filtrem.

Výfuk:

Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány či jinak upraveny

U kategorie klasik budou kontrolovani první 3 jezdci hned po odjeti druhé rozjížďky a to:
Valec, hlava, karburátor, pist, klika, zapalovaní !





Jawa50 VOŘEŽPLECH
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.

Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou trubkou. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo.. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.

Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu. Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování

Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka mužebyt na šrouby, zejména počet lamel a pružin musí být zachovan. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.

Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku




Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!).
Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!!
Výsledky
Poslední změna: 21.10.2019
Aktualizujte stránku
21.10.2019 - výsledky z 19.10.2019 najdete v odkazu v horním menu
Aktualizujte stránku
Trať z roku 2016 si prohlédněte
na VIDEU
Ukázat na mapě
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
12.11. 2016
Start závodu:     11:00 h
31.10. 2015
galerie
video
2. video
video
2. video
novinky
pravidla
galerie
Závod proběhl 19.10.2019