NAVRCHOLU.cz
Úvod
Terénní závody
Silniční závody
Galerie
Kontakt - Autor
Ostatní
Informace o závodu
Výsledky
Ukázat na mapě
AMK Těrlicko - kontakt:     tel.  607 672 272  -  tel. 602 510 381  -  amkterlicko@seznam.cz
Startovní čísla:     musí být přidělána vepředu a na boku motocyklu
Součást seriálu závodů:     Těrlický pohár 2017
Web seriálu:     www.amkfm.estranky.cz
Systém závodu:     3x 10minut + 2kola
Termín závodu:     zatím není stanoven
AMK Frýdek-Místek - kontakt:     amkfm@seznam.cz
Obec:     Těrlicko
Okres:     Karvinná
Kraj:     Moravskoslezský
Trať:     trať na louce + asfalt
Délka trati:     cca 1000m
Způsob přihlášení:     na místě v den závodu  / možno předem
Přejímka závodníků:     8:30 - 9:30 h
Startovné:     200 Kč
Věk závodníků:     žádná věková omezení
Řidičský a techn. průkaz:     není potřeba
Kategorie:     Jawa50 Klasik  -  Jawa50 Speciál  -  Open
Ukázat na mapě
Do konečného pořadí jsou
započteny dvě lepší jízdy. Při
rovnosti bodů rozhoduje 3. jízda
Fechtl cup Těrlicko
Terénní závod motocyklů Jawa 50 Pionýr
pravidla
Oficiální web závodu:     www.amkterlicko.webgarden.cz
Oficiální web
trať
galerie
30.5. 2009
galerie
4.6. 2011
galerie
video
2. galerie
2.6. 2012
galerie
video
2. galerie
1.6. 2013
video
2. video
3. video
4. video
galerie
5. video
2. galerie
31.5. 2014
galerie
2. galerie
video
2. video
16.8. 2014
video
2. video
3. video
Máte-li nějaké galerie či videa ze
závodu, napište mi
Poslední změna: 06.08.2017
Aktualizujte stránku
+ kategorie
Ženy,  100Kg+,  55let+
6.6. 2015
video
8.8. 2015
galerie
video
2. galerie
novinky
05.08.2017 - proběhl závod
Aktualizujte stránku
4.6. 2016
video
2. video
3. video
6.8. 2016
galerie
video
2. video
seriál 7. závodů
Orlová,  2x Těrlicko. Sedliště,
2x HradištěPaskov
nebo 300 Kč pro start ve dvou kategoriích
TECHNICKÁ PRAVIDLA:

Fichtl - KLASIK
Motocykl Jawa Pionýr 550, 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, Stadion S11 a S22, Jaweta 551 nebo Babeta 207 a 210 tak, jak byl originálně vyráběn do roku 1990.

Motor: musí být původní konstrukce bez jakékoliv vizuální změny. Je zakázáno upravování a zvětšování hlavy, navařování žeber a musí být použito originální kontaktní zapalování. Na ojnici lze použít jehlové ložisko na pístním čepu, kliková hřídel bez úprav. Je zakázáno zkracování pístu a válce. Převodové ústrojí musí být původní, včetně rozety a primárního řetězového převodu (14 zubů), pastorek na sekundárním převodu - libovolný. Lze přehodit kolečka mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Spojka a karburátor musí být původního typu, včetně připojení na válec motoru a originálního (plastového) vzduchového filtru, který může být spojen s karburátorem pomocí pryžového vlnovce z Mustanga. U karburátoru je povoleno používat libovolné trysky. Výfuk musí mít originální obal, vnitřky mohou být vykuchány, nikoliv však upravovány, či přidávány další díly. Maximální průměr vrtání 40mm, zdvih pístu 38mm.

Rám: je zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Dále musí být zachováno uložení řadičky a velikosti kol. Povolenou úpravou rámu je výztuha mezi krkem a nádrží a sklopných stupaček na originálním kříži pro zvýšení bezpečnosti, odstrojení jakékoliv části motocyklu nemající vliv na bezpečnost jízdy (světlo, plechy, stojan atd.) a možnost použití terénních pneumatik. Kryt řetězu nemusí být namontován. Zadní teleskopy mohou být i novější konstrukce, ale v původním uchycení na rámu. Přední originální vidlice může být vyztužená. Brzdy bez úprav. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit. Nádrž libovolná.

Pořadatel si vyhrazuje právo jezdcům z první desítky zkontrolovat originalitu provedení, přeměřit kanály a vrtání válce (max. 8. výbrus, tj. 40,00 mm) a použití pístu se 2 kroužky. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.

Třída klasik bude podrobená kontrole originálního provedení dle následujících pravidel:
Po dojetí 3. rozjížďky se odstaví prvních 6 strojů na pořadatelem určené odstavné místo (při rozpravě uvědomí pořadatel jezdce, kde se odstavné místo nachází). V případě, že jezdec nebude startovat ve třetí rozjížďce a v obou dvou předchozích jízdách se umístil do 3. místa, musí před zahájením třetí rozjížďky uvědomit pořadatele o faktu, že nebude startovat a umístí svůj stroj na odstavné místo. Neučiní-li tak, hrozí mu diskvalifikace.

Předmětem kontroly originálního provedení bude nejprve kontrola převodu (točením zadního kola), poté jezdec popř. člen závodního týmu demontuje válec motoru (karburátor zůstává na válci).
Měřit se bude:
- hrana sacího a výfukového kanálu
- délka válce
- délka pístu
- průměr difuzoru

V případě extrémních podmínek (počasí, bláto), může pořadatel zrušit technickou kontrolu, systém protestů ovšem zůstává platný.

Jury: Při kontrole originálního provedení musí být přítomen pořadatel závodů popř. jeho zástupce a aspoň jeden technický komisař Těrlického poháru. Kontrola strojů je neveřejná. Techničtí komisaři Těrlického poháru pro rok 2017 jsou: Lumír Čajka, Tomáš Neckář, Petr Šimon



Fichtl - SPECIÁL
Motor: minimálně blok motoru a válec musí pocházet z Jawy 50, rozteč šroubů 44×38 mm, povolen válec s vložkou z Jawy 50 (ne Nikasil), navařená žebra povolena (ne odlitek), povolen max. 8. výbrus válce (tj. 40,00 mm), libovolný typ pístu při zdvihu 38 mm; libovolný karburátor, povoleny jsou klapky, šoupátka aj. rozvodový systém, libovolný vzduchový filtr, libovolné zapalování - může být bezkontaktní, výfuk může být jakýkoliv.

Libovolná třírychlostní převodovka se 3 páry ozubených kol, není povoleno blokování vícerychlostních; spojka libovolná.

Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.

Závodu se zúčastňují pouze motocykly třídy Speciál, ne Klasik.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.



Třída OPEN
Motor: objem válce do 50 cm3, jinak vše povoleno.

Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.

Závodu se zúčastňují pouze motocykly třídy Open, ne Klasik.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.



Třída Ženy, třída 100kg+ (přes cent) a třída 50roků+ (senior)
Startuje pouze na strojích třídy Klasik.
Hmotnost jezdce pro kategorii 100+ bude vážena při registraci - do hmotnosti se počítá pouze živá váha ve spodním prádle. NEPOVOLUJÍ SE VÝJIMKY, VÁŽÍ SE ZA KAŽDÉHO POČASÍ




OSTATNÍ PRAVIDLA:

1. Každý účastník závodu spadá pod pravomoc organizátora a ředitele závodu a musí se řídit jejich pokyny. Každý účastník vstupuje do závodu na vlastní nebezpečí a zříká se nároku na náhradu škody, která by mu mohla vzniknout v souvislosti se závodem.

2. Závodu se může zúčastnit pouze jezdec, který je zcela způsobilý fyzicky i duševně kontrolovat a ovládat svůj stroj s ohledem na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků závodu a není pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.

3. Věk závodníků není nijak omezen. Závodníky mladší 18 let přihlašuje jeho zákonný zástupce, který musí mít nad ním dozor po celou dobu závodu.

4. Závodníci nemusí být držiteli řidičského průkazu a stroj nemusí mít osvědčení o registraci vozidla - jede se na uzavřené trati mimo silniční provoz.

5. K povinné výstroji jezdců patří: triko nebo dres s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, pevná obuv nad kotníky, rukavice, ochranné brýle a homologovaná motocyklová přilba. Doporučen je bederní pás, chrániče holení, loktů a páteře.

6. Startovní čísla přiděluje pořadatel a musí být připevněná na motocyklu vepředu a na obou bocích - bílá tabulka o min. rozměrech 20×20 cm s černými číslicemi 15×5 cm. Účastníci seriálu mají maximálně dvouciferná čísla přidělená na celou sezónu. Pokud nebude dodrženo umístění a rozměr startovních čísel, nebude brán zřetel na pozdější reklamace při umístění v rozjížďkách.

7. Závod se uskuteční za každého počasí, pokud pořadatel nerozhodne jinak!

8. Cizí pomoc v průběhu závodu je povolena pouze na pokyn traťového komisaře pro zachování bezpečnosti.

9. Při účasti více než 15 účastníků v jednotlivých kategoriích si pořadatel vyhrazuje právo na změnu systému rozjížděk. A to na kvalifikaci lichých a sudých startovních čísel a opravnou rozjížďku. Do finále postupuje prvních 5 jezdců z každé rozjížďky.

10. Závody ve všech kategoriích jsou vypsány na 3 rozjížďky, každá na 10 min. + 2 kola. Do konečného hodnocení závodu se jezdci započítávají výsledky dvou lepších rozjížděk. Při rovnosti bodů rozhoduje umístění ve třetí rozjížďce.

11. Klasifikován bude jezdec, který absolvoval celý závod na jednom stroji, výměna motoru nebo celého stroje není povolena.

12. Hodnocení výsledků do Těrlického poháru 2017 se provádí jen pro kategorie, ve kterých budou přihlášeni a odstartují minimálně tři jezdci.

13. Přihlásit se lze předem (e-mailem nebo telefonicky) nebo na místě v den závodu.

14. Startovné každého přihlášeného jezdce ve výši 200,- Kč pro jednu kategorii nebo 300,- Kč pro dvě kategorie je splatné na místě v den konání závodu.

15. Doporučený časový harmonogram závodu:  

8:30 - 9:30 - prezence a přejímka
9:30 - 10:00 - volný trénink
10:05 - rozprava
10:15 - start 1. Rozjížďky Klasik
10:45 - start 1. Rozjížďky Speciál a Open
11:15 - start 1. Rozjížďky Ženy a DOCENT
11:45 - start 2. Rozjížďky Klasik
12:15 - start 2. Rozjížďky Speciál a Open
12:45 - start 2. Rozjížďky Ženy a DOCENT
13:15 - 13:45 - polední přestávka (možno zařadit jízdu super junior!)
13:45 - start 3. Rozjížďky Klasik
14:15 - start 3. Rozjížďky Speciál a Open
14:45 - start 3. Rozjížďky Ženy a DOCENT
Technická kontrola a řešení eventuálních protestů
15:15 - 15:45 - vyhlášení výsledků


16. Účast závodníků na rozpravě je povinná.

17. V místě konání závodu bude zajištěno občerstvení, odborné lékařské ošetření a sanitka.

18. Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce třetí rozjížďky. Jezdec, který protest podává, složí 500,- Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (válec, převody, rám, výměna stroje, výměna motoru, nesportovní chování). Rozebírání stroje (demontáž hlavy válce a válce) provádí vlastník stroje nebo jezdec sám. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Protest řeší technická komise ve složení: zástupce pořadatele, technický komisař, protestující a protestovaný v uzavřeném prostoru a bez dalších účastníků!

19. Pořadatel každého závodu seriálu si vyhrazuje právo drobných úprav těchto propozic podle aktuálních podmínek na místě konání závodu, o kterých bude závodníky informovat při rozpravě.

20. Do konečného hodnocení Těrlického poháru se škrtají 2 nejhorší výsledky z jednotlivých závodů seriálu při odjetí minimálně 7 závodů. V případě odjetí maximálně 6 závodů se škrtá jen jeden výsledek. Při rovnosti bodů rozhoduje výsledek posledního závodu.

Tabulka hodnocení jednotlivých závodů:
1. místo 30 bodů
2. místo 25 bodů
3. místo 20 bodů
4. místo 16 bodů
5. místo 12 bodů
6. místo 9 bodů
7. místo 6 bodů
8. místo 4 body
9. místo 2 body
10. místo 1 bod


21. Kalendář závodů Těrlického poháru 2017:

Enduro trať Orlová - neděle 21.5.2017
Těrlicko (velké) - sobota 3. 6. 2017
Hradiště - sobota 8. 7. 2017
Těrlicko (malé) - sobota 5. 8. 2017
Sedliště - sobota 26. 8. 2017
Hradiště - sobota 2. 9. 2017
Paskov - sobota 23. 9. 2017

Vyhlášení výsledků Těrlického poháru 2017: bude upřesněno během poháru

POKUD SE JEZDEC NEBO JEHO ZÁSTUPCE BEZ OMLUVY NEDOSTAVÍ NA SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ SEZÓNY TĚRLICKÉHO POHÁRU 2017, BUDE Z HODNOCENÍ SEZÓNY DISKVALIFIKOVÁN A POHÁR PŘEVEZME JEZDEC NA DALŠÍM MÍSTĚ!!!



JEZDEC - ÚČASTNÍK ZÁVODU, KTERÝ:
- NEDODRŽÍ NĚKTERÝ Z BODŮ PROPOZIC,
- BUDE OHROŽOVAT NEBEZPEČNOU JÍZDOU OSTATNÍ ÚČASTNÍKY ZÁVODU,
- HRUBÝM ZPŮSOBEM PORUŠÍ PRAVIDLA FAIR PLAY,
- ZKRÁTÍ SI TRAŤ,
BUDE VYLOUČEN ZE ZÁVODU BEZ NÁHRADY.


Tato pravidla jsou zpracována na základě schůzky jezdců, zástupců týmů a sponzora sezóny 2017 v Těrlicku dne 23. února 2017.
Závod proběhl 5.8.2017